.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف 2 جسد در تنکابن

دادستان تنکابن جزئیات دقیق کشف دو جسد را تشریح و زنجیره‌ای بودن این قتل‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش  شمال نیوز به نقل از فارس در پی کشف دو جسد در دو خودروی مجزا و با فاصله‌ای کمتر از سه روز، که بین محل کشف آنها نیز کمتر از 10 کیلومتر فاصله بوده منجر به انتشار شایعاتی در تنکابن شد که ناشی از عدم اطلاع‌رسانی درباره وقوع این وقایع بوده است.

اصغر طالبی دادستان تنکابن در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به لحاظ مسائل امنیتی و پیگیری موضوع برای حصول به نتیجه و دستگیری قاتل یا قاتلان منجر به بروز شایعاتی در این زمینه شده است.

وی با انتقاد از اینکه شایعات به نظم عمومی لطمه می‌زند و نیز با بیان این نکته که انتشار شایعات از جمله مصادیق جرم است، تصریح کرد: از همگان تقاضا داریم به شایعات دامن نزنند زیرا نشر اکاذیب از جمله مصادیق جرم محسوب می‌شود و هر کسی که بخواهد با شایعات امنیت عمومی را تحت‌الشعاع قرار دهد مجرم است و با او برخورد قضایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در چند روز اخیر دو جسد که از جهاتی با هم تشابه دارند در تنکابن کشف شد که در محل کشف هیچ‌گونه شواهد روشنی از عاملان که به عینه دیده شود به دست نیامده است و پلیس جنایی در حال بررسی جوانب این ماجرا است و کار تحقیقاتی و پزشکی قانونی در این رابطه در حال انجام است.

کشف نخستین جسد

صبح روز 23 تیر سال‌ جاری با گزارش مردمی مبنی بر اینکه جسدی در ساحل منطقه پلتکله بخش نشتا داخل یک دستگاه خودرو 206 آبی قرار دارد، ماموران پلیس جنایی را به آنجا کشاند.

دادستان تنکابن در این باره ادامه داد: از شواهد و قرائن موجود در صحنه کشف جسد هیچ‌گونه رد و مدرک روشنی از عاملان جنایت یافت نشد و مشخص بود که مقتول در مکانی دیگر کشته شده و به این مکان انتقال یافته است اما آنچه که به روشنی در این جریان مشخص است مقتول با سلاح سرد کشته شده است.

وی افزود: مقتول مرد 36 ساله و نیز اهل تنکابن است.

با کشف جسد دوم شایعات جان می‌گیرد

دادستان تنکابن درباره کشف جسد دوم نیز گفت: حدود ساعت 11 روز 29 تیر امسال تنها پس از گذشت سه روز از کشف جسد نخست دوباره با گزارش مردمی خبر از پیداشدن جسد دیگری در یک خودروی پژو پارس بار دیگر موجب شد تا ماموران پلیس جنایی وارد عمل شوند و این بار آنها با حضور در کوچه منتهی به ساحل در خیابان ورزش و جنب اداره ورزش و جوانان تنکابن با جسد مرد جوانی که 30 ساله بود مواجه شدند.

طالبی در ادامه اظهار داشت: ماموران پلیس جنایی پس از بررسی‌های لازم و گشودن درب خودرو با جسد مردی جوان در حالی که لباس زیر و یک شلوارک بر تن داشت، مواجه شدند که در صندلی عقب خودرو قرار داشت و پس از بررسی‌های ابتدایی و اقدامات ویژه خودرو به همراه جسد بدون دست خوردن به مقر پلیس برای تحقیقات تکمیلی و کارشناسی انتقال داده می‌شود.

دادستان تنکابن افزود: در بررسی‌های اولیه علت مرگ ضربه شدید به جمجمه سر او بوده در حالی‌که در رفتگی کتف یک دست دلالت بر کشمکش او با فرد یا افراد قبل از مرگ داشته است.

طالبی اظهار داشت: مقتول دارای سابقه کیفری و نیز موادفروش بوده است.

طالبی گفت: تاکنون شواهدی دال بر ارتباط میان این دو پرونده یافت نشده است و وجه تشابه این دو واقعه کشف دو جسد در خودرو و در کوچه منتهی به ساحل و نیز اینکه هردو مرد و دارای سنین 36 و 31 بوده‌اند و اینها دلیلی بر ارتباط دو واقعه نیست.

دادستان دادگاه انقلاب تنکابن با اعلام اینکه فرد دوم در تحقیقات مشخص شد که به علت برق‌ گرفتگی دچار مرگ شد، ابراز داشت: این فرد به دلیل برق گرفتگی دچار حادثه می‌شود و جمجمه وی نیز بر اثر این ضربه خورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شکستگی کتف در تحقیقات اولیه احتمال وارد آمدن ضربه بود، گفت: با بررسی‌های دقیق مشخص شد که فرد به دلیل برق‌گرفتگی و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است.

طالبی درباره پیداشدن جسد این فرد در داخل خودرو نیز بیان داشت: ظاهرا افرادی که وی را همراهی می‌کردند به دلیل وقوع این حادثه از ترس وی را داخل خودرویی در حوالی ساحل رها کردند.

دادستان دادگستری و دادگاه انقلاب تنکابن در ادامه با اشاره به بروز شایعات مبنی بر زنجیره‌ای بودن آنها با تکذیب هرگونه بروز قتل پس از دو موردی که اشاره شده است با تاکید بر اینکه نشر اکاذیب جرم است، تصریح کرد: نشر اکاذیب از جمله مصادیق جرم محسوب می‌شود و هرکسی بخواهد با رواج شایعات نظم و امنیت عمومی را تحت‌الشاع قرار دهد با او برخورد قانونی می‌شود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 مرداد 1392
معلومه که قتلها زنجیره ای هستند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.